Please wait...

א'-ה' 08:00 - 19:00 יום שישי 08:00 - 12:00 שבת - סגור074-764-85-32פתח תקווהדוד וולפסון 6

מיגרנה בלי אאורה

ברפואה עוד אין בדיקה או הליך אבחוני קבוע כדי לאשר מיגרנה בוודאות. מיגרנה היא אבחנה קלינית המבוססת על ההיסטוריה הרפואית שלך ושלילת כל סיבה אחרת להתקפות. בקלסיפיקציה בינלאומית לכאב ראש מיגרנה, מגדירים מיגרנה כסוג של כאב הראש היחיד עם התקפות חוזרות ונמשכות 4-72 שעות. כאב הראש הוא בדרך כלל חד צדדי, פועם, בינוני או חזק בעוצמתו, מוחמר על ידי פעילות גופנית שגרתית, וקשור לבחילה או פוטופוביה ופונופוביה.
לכן, יצרנו פלטפורמה דיגיטלית שתעזור לכם לקבוע אם כאב הראש שלכם עלול להיות מיגרנה ואם יש לכם כאב הראש מסיבה משנית, שעלולה לסכן חיים על פי הסימפטומים שלכם. ישנם כ – 40 תסמינים הקשורים לשלב השונה של התקף מיגרנה וחשוב להכיר בשלבי מיגרנה ולפעול בהתאם למניעת התקדמות התקף!

שלב 1

שלב המקדים

ברוב המקרים, שלב המקדים בא לפני כאב ראש וזה מאפשר לחזות ולנקוט בפעולה כדי למנוע או להקל על כאב הראש המתקרב. תסמינים שכיחים כוללים עייפות, שינויים במצב הרוח, כמו עצבנות יתר ודיכאון, השתוקקות למזון מסויים, פיהוק, עצירות, שלשולים, כאבי ונוקשות צוואר,רגישות יתר לאור ורעש.
שלב זה יכול להתחיל מספר שעות לפני כאב ראש.
מה יש לעשות?
– תקבעו את הטריגר שהתחיל את התקף המיגרנה, תפסיקו את השפעתו או לפחות תצמצםו.
– תתיחלו טיפול למניעת התקף ללא תרופות – תמצאו חדר חשוך, שקט וקריר, תשתו מים,תרגולו מדיטציית מיינדפולנס,   ארומתרפיה, תלכו לישון אם זה אפשרי.
– תקחו תרופות.

שלב 2

אאורה

עד לשליש מהאנשים עם מיגרנה, עוברים את השלב של אאורה. אך זה לא אומר שאם יש לך מיגרנה קלאסית, תחווה אאורה במהלך כל התקף מיגרנה. רוב האנשים עם מיגרנה עם אאורה, חווים גם התקפי מיגרנה ללא שלב זו.
הסימפטומים השכיחים ביותר של אאורה, הם: הפרעות ראייה באחת או בשתי העיניים – הבזקי אור, דמויות גיאומטריות, ראייה מטושטשת, נקודות שחורות או צבעניות בשדה הראייה, טשטוש. תסמינים שכיחים נוספים הם הפרעות תחושתיות – , נימולים, קיצוצים, רדימות, דקירות. התסמינים מתפתחים לאט בגוף, פנים ולשון. הפרעות ווסטיבולריות – התחושה שהסביבה מסתובבת, יכולה לקרות סחרחורת. תסמיני דיבור ו / או שפה כגון דיסארתריה או אפזיה, הפרעות מוטוריות – חולשה בצד אחד של הגוף, שינויים בתודעה, מצב בלבול, פחד וגם ניתן לחוות שינויים במצב הכרה.
בדרך כלל, תסמיני אאורה מתפשטים בהדרגה, נמשכים בין 5 עד 60 דקות ונלווים בכאבי הראש. אך במקרים מסוימים אאורה עלולה להימשך יותר משעה ולהתרחש לאחר שכאב הראש כבר התחיל.
מה יש לעשות?
– לקבוע ולהפסיק את השפעת הטריגר המיגרנה שהתחיל בהתקף, להתחיל טיפול למניעת התקף ללא תרופות ולקחת תרופות.

שלב 3

כאב ראש

כאב ראש של מיגרנה הוא חמור, בעוצמה קשה,ף עלול להיות בלתי נסבל ורוב האנשים בשלב כאבי הראש אינם יכולים לתפקד נורמלי. בגלל כאב ראש מתיש הקשור לבחילה, רגישות לאור ורעש ומחמיר בפעילות גופנית שגרתית או קלה כגון הליכה, אנשים עם מיגרנה 5% מחייהם מבלים בחדר חשוך ושקט בניסיון להירדם. בגלל כאב ראש הנוראי, המלווה גם בבחילה, פוטופוביה, פונופוביה ומחמיר בפעילות פיזית שגרתית קלה, כגון הליכה.
כאב ראש הוא פועם ובדרך כלל חד צדדי, אך במהלך התקף, הצד משתנה או לפעמים כאב ראש יכול להיות דו צדדי.
כאב ראש נמשך בין 4 שעות עד ל- 3 ימים.טיפול אמור להיות מוקדם, אגרסיבי ויעיל מכיוון שעם הזמן, נכאב פחות מגיב לטיפול.
התקף המיגרנה המתיש שנמשך יותר משלושה ימים מסווג כסטטוס מיגרנוזוס שקשה הרבה יותר לטפל בו. עקב הסטטוס המיגרנוזוס אנשים מגיעים למיון כדי לקבל טיפול חירום.
מה יש לעשות?
– טיפול תרופתי אגרסיבי בשלב המוקדם בתחילת כאב הראש.
– טיפול ללא תרופות.
– יש לפנות לנוירולוג אם אינך יכול להפסיק את התקף המיגרנה במשך של יומיים – שלושה.

שלב 4

שלב ההחלמה

עד 80% מהאנשים  עם מיגרנה לאחר הפסרה של כאבי ראש סובלים מתסמינים מחלישים!
תסמינים של ההתאוששות כוללים רגישות לאור, עייפות, חוסר פוקוס, כאבי גוף,סחרחורת.
שלב ההחלמה נמשך בין שעות לימים וזה יכול לקחת זמן רב לתסמינים אלו להיעלם.
מה יש לעשות?
– להימנע מהטריגרים של מיגרנה הנפוצים.
– לשתות מים, הימנעו ממתחים, ארגנו פעילויות מרגיעות.
– להתחיל יומן מיגרנה כדי לקבוע טריגרים אישיים, זיהוי תסמיני שלבי מיגרנה.
נוירולוג מומחה לכאבי ראש

המרכז הישראלי לטיפול במיגרנה הינה מרפאת מומחים לאבחנה וטיפול במיגרנה. מרפאתנו שמה לה למטרה לתת מענה למקרים קשים של מיגרנה כרונית ועמידה לטיפול, תוך שימוש והסתמכות על סטנדרטים בינלאומיים מודרניים לטיפול במיגרנה

Copyright by BoldThemes 2020. All rights reserved.